środa, 2 września 2015

Jan Brzechwa - Bajki oparte na Faktach

Jan Brzechwa 

Dlaczego Bajki oparte na Faktach?
Bo czytają je RMFowi Fakciarze
czyli Ci, których głosy słyszymy na co dzień w Radiu RMF FM
czytają tam Fakty
Bardzo fajny projekt!
Super!
:)))

Na stronie RMFu można pobrać sobie bajkę
nie można tych bajek kupić
zostały nagrane z myślą o dzieciach, które leżą na oddziałach szpitalnych
i tam zostaną dostarczone
ale tak na prawdę chyba każdemu miło posłuchać wierszy Jana Brzechwy

Polecam ten:


Żuraw i czapla

Przykro było żurawiowi,
Że samotnie ryby łowi.

Patrzy - czapla na wysepce
Wdzięcznie z błota wodę chłepce.

Rzecze do niej zachwycony:

- Piękna czaplo, szukam żony,

Będę kochał ciebie, wierz mi,
Więc czym prędzej się pobierzmy.


Czapla piórka swe poprawia:
- Nie chcę męża mieć żurawia!

Poszedł żuraw obrażony.
- Trudno. Będę żył bez żony.

A już czapla myśli sobie:
- Czy właściwie dobrze robię?

Skoro żuraw tak namawia,
Chyba wyjdę za żurawia!


Pomyślała, poczłapała,
Do żurawia zapukała.

Żuraw łykał żurawinę,
Więc miał bardzo kwaśną minę.


- Przyszłam spełnić twe życzenie.

- Teraz ja się nie ożenię,

Niepotrzebnie pani papla,
Żegnam panią, pani czapla!


Poszła czapla obrażona.
Żuraw myśli:


- Co za żona!
Chyba pójdę i przeproszę...

Włożył czapke, wdział kalosze,
I do czapli znowu puka.

- Czego pan tu u mnie szuka?

- Chcę się żenić.
- Pan na męża?
Po co pan się nadweręża?

Szkoda było pańskiej drogi,
Drogi panie laskonogi!


Poszedł żuraw obrażony,
- Trudno. Będę żył bez żony.

A już czapla myśli:
- Szkoda,
Wszak nie jestem taka młoda,

Żuraw prośby wciąż ponawia,
Chyba wyjdę za żurawia!


W piękne piórka się przybrała,
Do żurawia poczłapała.

Tak już chodzą lata długie,
Jedno chce - to nie chce drugie,

Chodzą wciąż tą samą drogą,
Ale pobrać się nie mogą...


A najbardziej podoba mi się
śpiewana wersja:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz